شرکت آرسس

تاریخچه شرکت Timken

Timken

هنری تیمکن (Henry Timken)، کالسکه سازی اهل سنت لوییس بود که موفق شد در سال ١٨٩٨ رولبرینگ های مخروطی را جهت سهولت حرکت ارابه های سنگین وزن اختراع کند.این رولبرینگ ها قارد بودند، هم بارهای شعاعی (وزن) و هم بارهای محوری (نیرو وارده در پیچ) را تحمل کنند.این اختراع چندین مزیت داشت: یکی اینکه حرکت ارابه ها را آرامتر می کرد و در نتیجه هزینه تعمیر آنها را کاهش می داد.همچنین روان تر کار کردن آنها باعث می شد به اسب کمتری برای کشیدن ارابه های سنگین وزن احتیاج باشد.برتری دیگر آن ها نیز این بود که باعث می شد احتمال واژگون شدن ارابه در سر پیچ ها و از بین رفتن بار آن کاهش یابد.

بعداً آقای تیمکن متوجه شد که این اختراع در صنایع دیگر هم می تواند بسیار مفید باشد و در نتیجه او و پسرش ویلیام شرکت برینگ و محور Timken را در سال ١٨٩٩ جهت تولید انبوه اختراع خود تأسیس کردند.در سال ۱۹۰۱، این شرکت به کانتون در اوهایو نقل مکان کرد. تیمکن و دو پسرش اوهایو را به دلیل نزدیکی آن به مراکز تولید خودرو در دیترویت و کلیولند و مراکز فولادسازی آمریکایی پیترزبورگ و کلیولند، انتخاب کردند. تیمکن در سال ۱۹۱۷ عملیات ساخت فولاد و لوله را در کانتون آغاز کرد تا فولاد مورد استفاده در بلبرینگ های خود را  بی نیاز از بازار تأمین کند. علت آن نیز وقوع جنگ جهانی اول و پیرو آن افزایش تقاضا برای فولاد در بازار بود.

تولید فولاد و برینگ در تیمکن ادامه داشت تا سرانجام در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴  این شرکت به اصرار سهامداران خود به دو شرکت تقسیم شد. در نتیجه ی تقسیم تیمکن، هم اکنون بخشی از شرکت با نام تیمکن به تولید رولبرینگ می پردازد و بخش دیگر با نام استیل تیمکن در زمینه تولید فولاد فعالیت می نماید.

 

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact