شرکت آرسس

چگونگی محافظت از بلبرینگ

چگونگی محافظت از بلبرینگ 

مراقبت و نگهداری از بلبرینگ ها برای حفظ عملکرد، افزایش عمر مفید،جلوگیری از خرابی، و افزایش کل هزینه ها مهم هستند، بازرسی و نگهداری از نکات مهم می باشند و نه تنها برای گسترش عمر بلبرینگ بلکه برای جلوگیری از هرگونه خرابی عملیاتی در کسب و کار شما مورد اهمیت می باشند. خرابی زود هنگام اغلب ناشی از نگهداری ناکافی است و اغلب شکست ها به علت تعداد کمی از مسائلی است که اغلب قابل پیشگیری هستند، از جمله روانکاری،نصب و مسائل مربوط به محیط زیست. 
اقدامات اصلی برای جلوگیری از خرابی و تحمل شکست ها به شرح زیر می باشد:
1.بلبرینگ را با دقت کنترل کنید
از آنجا که بلبرینگ ها اجزای دقیقی هستند، آنها نیاز ویژه ای برای جلوگیری از ورود آلاینده های هوا را دارند؛ زیرا ذره ای کوچک از خاک یا گرد و غبار در مسیر بلبرینگ می تواند آسیب بزرگی را ایجاد کند.
2.جلوگیری از خوردگی
بلبرینگ نباید در معرض آب قرار بگیرد، زیرا دچار زنگ زدگی می شود وممکن است خوردگی رخ دهد. در هنگام حمل بلبرینگ دستکش بپوشید، زیرا عرق روی دستها،آب یا سایر آلاینده ها ممکن است باعث خوردگی و زنگ زدگی شود. گریس های مقاوم در برابر آب یک انتخاب مناسب در محیط های مرطوب است، زیرا این نوع از گریس ها به عنوان یک مانع محافظتی عمل می کنند و همچنین در شرایط عملیاتی مرطوب و بسیار خورنده،می توان بلبرینگ های ضد زنگ را توصیه کرد.
3.روانکاری
برآورد شده است که تقریبا 40% از شکستهای زودرس به علت مسائل روانکاری است، هدف اصلی از روانکاری این است که اصطکاک و سایش کاهش یابد و در عین حال گریس ها ممکن است منجر به کاهش مصرف انرژی شوند، انتخاب روان کننده مناسب از ابتدا بسیار مهم به شمار می رود.

 

 

 

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact