شرکت آرسس

جوانب مثبت و منفی لاینر اسکروها

جوانب مثبت و منفی لاینر اسکروها:

شناخت جوانب مثبت و منفی لاینر اسکرو های متفاوت می تواند کمک بزرگی برای انتخاب اسکروی مناسب جهت کاربرد این قطعه ها گردد. اسکروهای پشیرانی نوعی از لاینرهای الکترونیکی عصر حاضر می باشند که در بسیاری از صنعت های نوین به کاربرده می شود ،و هر چند که یافتن کاربرد مناسب و میزان مزایاهای قابل دسترسی می تواند بغرنج باشند. اولین مرحله در روند انتخاب اسکروی مناسب شناخت تکنولوژی های مختلف است، با توجه به این موضوع هر یک از سه نوع اسکروی ها مزایاو معایب مخصوص خود را دارند و هر اسکرو مانند نسلی از ابزارآلات نیروی خطی است که نیروی موتوری دورانی چرخشی را به نیروی خطی تبدیل می کند.

بال اسکرو (Ball Screw):

بال اسکروها در بسیاری از کاربرد ها جهت تبدیل گشتاور موتوربه نیروی خطی در حرکت خطی (مستقیم) مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرده تجاری بین قطعه،تولید آسان ،بهره وری بالا و طول عمر نسبتا زیاد این محصول باعث متمایز شدن این محصول در بازار و صنعت شده است .از نظر مکانیکی بال اسکرو ها از پیچ و مهره های فلزی تشکیل شده اند که شامل 1.غطکی 2.دورانی-چرخشی 3.سایشی می باشند. باید توجه داشته باشید که اگر یک اسکرو برای کاربرد صنعتی با چرخه کار بالا طراحی می شود نیاز به نیروی زیاد دارد همانند نوعی که در سیلندر هوا و یا حتی سیلندر هیدرولیک استفاده می شود.

لیداسکرو (Lead Screw):

این نوع از اسکرو ها معمولا برای صنایعی استفاده می شود که نیاز به دقت چرخه کار پایین و هزینه کم در آن مورد توجه است .لید اسکروها از پیچ و مهره های نرم تر تشکیل شده اند (معمولا پلاستیک و برنز) .تولید اولیه این محصول از نوع دورانی یا سایشی می باشد .این نوع از اسکروها برای هر صنعتی پیشنهاد نمی شوداما برای کاربردهای با چرخه کار پایین بسیار مناسب بوده و طوری طراحی شده است که دارای قفل خودکار به عقب می باشد در نتیجه برای حرکت های عمودی بسیار کاربردی است.

رولراسکرو (Roller Screw):

رولر اسکروها از پیچ و مهره های مداخله گر تشکیل شده اند همانند با اسکروها ،هر چند و به جای استفاده از مهره برای مداخله بین مهره و پیچ ها و غلتک های چرخشی کوچک تماس بین آنها را فراهم می کند.این تکنولوژی مهره موجب می شود که بین غلتک ،مهره و پیچ تماس برقرار شده که باعث می شود این تکنولوژی از بال اسکروها در روند شوک بار وسختی برتری داشته باشد. تلرانس محکم ماشین کاری و میزان محدود شده تکنولوژی تولید این محصول باعث شده است هزینه تولید آن پرهزینه گردد در نتیجه تولید زمان فرآوری بسیار طولانی تر از بال اسکرو و لید اسکروها می باشد.

 

 

Roller ScrewBall Screw lead Screw Screw Technology
90% 90% 50% بهره وری
عالی متوسط رو به بالا کم رو به متوسط ظرفیت تحمل بار
متوسط متوسط کند سرعت
متوسط رو به بالا متوسط رو به بالا پایین دقت
$$$+ $$ $ بها(قیمت)
کم زیاد زیاد تکنیک های تولیدی
طولانی کوتاه کوتاه پروسه و زمان تولید
صدای زیاد پر صدا آرام میزان صدای قطعه زمان حرکت
به عقب بر می گردد به عقب برمی گردد قفل خودکار دارد قفل عقب گرد
عالی عالی پایین چرخه ی کار
عالی متوسط رو به بالا یایین طول عمر
عالی متوسط کم رو به متوسط سفتی و سختی
بالا متوسط متوسط رو به بالا استحکام

 

 

 

 

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact