با توجه به اینکه 60 الی 80 درصد خرابی های بلبرینگ ها مربوط به روانکاری است، بنابراین شناسایی مسائل روانکاری در مراحل اولیه برای جلوگیری از خرابی های بلبرینگ کلیدی است. بسیاری از افراد هنوز روغن کاری را مبتنی بر زمان انجام می دهند و این بدان معنی است که بلبرینگ ها در فواصل زمانی منظم چرب می شوند. با این حال، این بطور حتم منجر به روانکاری بیش از حد بلبرینگ ها خواهد شد، زیرا همه آن ها به مقدار معین روان کننده نیاز ندارند بنابراین یک راه حل برای جلوگیری از این مشکل تغییر روش های روانکاری مبتنی بر شرایط است و می بایستی بلبرینگ ها را بر اساس شرایط خود روانکاری کرد.