شرکت آرسس

ویژگی هیتر های القایی برای نصب بلبرینگ

ویژگی هیتر های القایی برای نصب بلبرینگ

خرابی بلبرینگ ها به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که یکی از این دلایل نصب نامناسب آن ها است و اگر در نصب بلبرینگ ها از تکنیک ها و ابزارهای مناسب استفاده نشود، عمر بلبرینگ به خطر می افتد. تخمین زده می شود که تقریباً 30٪ خرابی بلبرینگ ها به دلیل نصب نا مناسب و ضعیف آن ها می باشد، به ویژه از عوامل اصلی خرابی بلبرینگ ها به کمبود دانش و نداشتن ابزار مناسب برای نصب می توان اشاره نمود.

گرم کردن بلبرینگ قبل از نصب، یکی از عوامل مهم برای نصب صحیح آن ها می باشد و اجازه می دهد تا حلقه داخلی منبسط شود. سپس می توان بلبرینگ را بر روی شفت قرار داد و هنگامی که بلبرینگ خنک شد، دور شفت جمع شده و محکم می شود. روش های مورد استفاده برای گرمایش بلبرینگ می تواند اجاق گاز، حمام های روغنی و حتی شعله های آتش باشد. منتهی دراین روش های گرم کردن بلبرینگ خطرات زیادی وجود دارد که شامل : از بین رفتن روغن اصلی بلبرینگ، آسیب شخصی به دلیل لغزنده بودن بلبرینگ واستفاده از شعله های باز نیز باعث آلودگی هوا در فضای کار می شود.

به دلیل اینکه گرم کردم بلبرینگ یکی از عوامل ضروری می باشد تولید کنندگان، هیترهای القایی یا همان گرمکن بلبرینگ را به عنوان روش برتر گرمایشی توصیه می کنند. گرمکن های مدرن مزایای بسیاری مانند : کنترل زمان یا دما، صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی برای کارکنان را دارند.

بلبرینگ هرگز نباید بیش از 120 درجه سانتیگراد (248 درجه فارنهایت) گرم شوند، در صورتی مشخص شده باشند زیرا گرمای شدید می تواند بر ساختار متالورژی و روانکاری تأثیر بگذارد به همین دلیل با استفاده از هیتر القایی دمای بین حلقه داخلی و بیرونی هرگز نمی تواند از حداکثر اختلاف دما از پیش تنظیم شده بیشتر شود و کارکنان با خیال راحت و آسوده به بهترین نحو ممکن می توانند بلبرینگ را نصب کنند.

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact