شرکت آرسس

چگونگی محافظت از بلبرینگ

چگونگی محافظت از بلبرینگ

بازرسی و نگهداری از بلبرینگ ها برای حفظ عملکرد، افزایش عمر خدمات، جلوگیری از خرابی و همچنین کاهش هزینه های کلی بسیار مهم است. بازرسی، تعمیر و نگهداری نه تنها برای افزایش عمر  بلبرینگ ها بلکه برای جلوگیری از هرگونه خرابی، که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود و هزینه کل مالکیت برای تجارت شما را کاهش می دهد، حائز اهمیت است.

به ویژه این امر در شرایطی که محیط عملیاتی در معرض شرایط سخت یا در یک منطقه دور افتاده قرار دارد به دلیل عدم نگهداری صحیح مناسب است و بیشتر خرابی ها مواردی هستند که اغلب قابل پیشگیری می باشند، از جمله روانکاری، نصب، تحمل بار و مسائل مربوط به محیط زیست. 

در اینجا اقدامات اصلی که هر اپراتور باید برای پیشگیری از خرابی تجهیزات انجام دهد گفته شده است : 

1. حفظ و نگهداری بلبرینگ ها را در اولویت قرار دهید : از آنجا که بلبرینگ ها از اجزای دقیقی و حساسی تشکیل شده اند، برای جلوگیری از ورود آلاینده های موجود در هوا می باستی دقت به عمل آید، زیرا حتی خاک یا گرد و غبار موجود در محیط می تواند صدمات چشمگیری ایجاد کند.

2. از ابزار دقیق های صحیح استفاده کنید : استفاده از ابزارهای عمومی برای دستکاری یا سوار شدن یا برچیدن بلبرینگ خودداری کنید. تجهیزات خاصی در رابطه با کارهایی مانند نصب بلبرینگ با حفره های استوانه ای وجود دارد که به یک روش مناسب فشار (نصب با فشار دادن بلبرینگ روی شفت ها) یا اتصالات باریک (گرم کردن بلبرینگ برای گسترش قطر آن) احتیاج دارد. ابزار هایی چون غلتک ها، کیت ابزار مخصوص بلبرینگ، کیت انژکتور روغن یا دستگاه های گرم کننده القایی برای بلبرینگ ها مناسب می باشند.
استفاده از ابزارهای نا مناسب تلاشی کاذب می باشد زیرا بسیاری از این موارد آسیب های جبران ناپذیری به بلبرینگ وارد می کنند و جایگزین کردن آن ها حتی در نیروی کار سبب خرابی بیشتر می شود.

3. جلوگیری از خوردگی : بلبرینگ ها نباید در معرض آب قرار گیرند، زیرا با گذشت زمان ممکن است موجب زنگ زدگی و خوردگی شود به همین دلیل دقت داشته باشید که هنگام تماس با بلبرینگ حتما دستتان خشک و عاری از هرگونه آب باشد و برای اطمینان بیشتر از دستکش استفاده کنید، زیرا تعریق در دست، آب یا سایر آلاینده ها ممکن است باعث خوردگی (زنگ زدگی) شود. گریس مقاوم در برابر آب گزینه مناسبی  برای استفاده در محیط های مرطوب است، زیرا به عنوان یک مانع محافظتی عمل می کند.
به ویژه در محیط های مرطوب بلبرینگ های ویژه تولید شده است و بلبرینگ های خاصی وجود دارد که برای استفاده در کارخانه های فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی که در آنجا  شست و شو لازم است طراحی شده اند.

4. روانکاری : تخمین زده شده است که حدود 40٪ از نارسایی های زودرس ناشی از مشکلات روانکاری است، بنابراین روانکاری بلبرینگ نیمی از اقدامات نگهداری از بلبرینگ را در برمی گیرد. هدف اصلی روان کننده جدا کردن سطوح فلزی اجزای بلبرینگ برای کاهش اصطکاک و سایش است. بطور کلی، روان کننده ها ممکن است منجر به کاهش مصرف انرژی شوند به ویژه انتخاب روان کننده مناسب از ابتدا بسیار مهم است و توصیه های سازنده بلبرینگ باید رعایت شود.

5. مراقب علائم خطر باشید : برای حفظ عملکرد بهینه بلبرینگ، باید بازرسی منظم انجام شود و در حین کار، پرسنل باید همیشه نویز تحمل غیر طبیعی و یا لرزش را بررسی کنند. 

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact