شرکت آرسس

انواع روش روانکاری ها

انواع روش روانکاری ها 

شرکت آرسس صنعت علاوه بر واردت کننده و و فروش قطعات صنعتی همچون بلبرینگ، رولبرینگ، ریل و واگن ها در زمینه یتأمین روانکار ها با توجه به درخواست مشتری دارای فعالیت در عرصه صنعت دارد. امروزه در صنعت، از روش های مختلفی برای روانکاری استفاده می گردد و این روش ها معمولاً بر اساس  نحوه تشکیل فیلم روغن بین سطوح مورد نظر، طبقه بندی می شوند. 


روانکاری هیدرواستاتیکی :
معمولاً در مواردی که سرعت حرکت نسبی بین سطوح قابل توجه است، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک نمونه از این نوع روانکاری، می توان به بیرینگ های لغزشی اشاره نمود. در این حالت، اعمال فشار زیاد روانکار الزامی نبوده و فقط حجم روانکار و سرعت حرکت باید در سطح قابل قبول باشند.

در روانکاری هدرودینامیک :
فشار بالای روانکار موجب تشکیل یک لایه روانکار بین سطوح در حال حرکت می شود و از این طریق اصطکاک کاهش می یابد. این نوع روانکاری معمولاً در شروع حرکت و یا در سرعت های بالا مد نظر می باشد.

روانکاری الاستوهیدرودینامیک :
در مواردی مطرح است که حرکت نسبی سطوح، از نوع غلتش همراه با لغزش باشد. این نوع روانکاری در غلتک ها، چرخدنده ها، بادامک ها و بیرینگ های غلتشی رخ می ده

در روانکاری مرزی :
ضخامت فیلم روغن بسیار کم بوده و از چند مولوکل تجاوز نمی کند. معمولاً این نوع روانکاری در صنعت مطلوب نیست و از این نظر به آن روانکاری ناقص نیز اطلاق می گردد

روانکارهای جامد :
برای روانکاری سطوح استفاده می گردد. از جمله نمونه های روانکاری با لایه جامد، می توان به بیرینگ های غلتشی دارای روغن جامد که چند سالی است توسط شرکت های معتبر تولید بیرینگ عرضه می شوند، اشاره نمود.

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact