شرکت آرسس

بلبرینگ های توربین های بادی

بلبرینگ های توربین های بادی

با توجه به اینکه توربین های بادی یکی از منابع تولید انرژی پاک هستند، مورد اهمیت جهانیان قرار گرفته است بلبرینگ های مورد استفاده در توربین های بادی شرایط سخت و دشواری را تحمل می کنند.





از قبیل شرایط سخت بلبرینگ ها اعمال بار های سنگین،ضربه ای بودن بار و ... می باشد. همین امر موجب شده بلبرینگ هایی مخصوص توربین های بادی تولید گردد معمولا از رولبرینگ های کروی در توربین های بادی کمتر از 5 مگاوات استفاده می شود. (شرکت  NTN  روبرینگ های کروی مناسب برای توربین های بادی را تولید کرده است.)

همچنین در توربین هایی که توان آنها بالاتر از 6 مگاوات میباشد از دو نوع رولبرینگ استفاده میگردد :

1. رولبرینگ مخروطی دو ردیفه  
2. رولبرینگ استوانه ای چند ردیفه 

رولرینگ های مخروطی: رولبرینگ  های مخروطی دسته ای از رولبرینگ های  صنعتی می باشند ، یک رولبرینگ مخروطی شامل یک رینگ داخلی با دو رینگ خارجی بدون لبه و مجموعه ای از رولر های مخروطی می باشد. زاویۀ تماس رولبرینگ های مخروطی بین 20-10 درجه است که با توجه به نوع کار آن ها متفاوت می باشد از اصلی ترین مزیت این نوع رولبرینگ های مذکور تحمل بار شعاعی، محوری و قابلیت تفکیک بار را میتوان نام برد.

رولبرینگ استوانه ای چند ردیفه: این رولبرینگ ها دارای حداکثر تعداد غلتک بوده و به دلیل عدم وجود قفسه (cage) تمام فضایی که در سایر بلبرینگ ها توسط قفسه (cage) اشغال شده در این رولبرینگ ها از غلتک پر شده است. ضخامت این رولبرینگ ها از پهنایشان کمتر بوده و همین ویژگی باعث تحمل فوق العاده زیاد بار و همچنین صرفه جویی در فضای مورد نیاز برای جا زدن رولبرینگ می شود.



اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact