شرکت آرسس

باور های غلط در روانکاری قطعات

باور های غلط در روانکاری قطعات

قطعات برای عملکرد مناسب متکی به روان کننده ها می باشند، روانکاری از عوامل مهم نظارت بر بهبود کار و افزایش سود رسانی می باشد که یکی از وظایف مهم مدیران تسهیلاتی کارخانه ها میباشد.

برای اصمینان در انجام روانکاری صحیح از موارد زیر دوری کنید :

1. روانکای بیش از حد

هما نطور که عدم داشتن گریس موجب شکستن قطعه می شود و خسارات زیادی را ایجاد می کند، استفادۀ زیاد از گریس موجب مرطوب بودن بیش از حد قطعه شده که تعمیر، نگهداری و خرابی را در بر خواهد داشت. به همین ترتیب، روانکاری بیش از حد ممکن است منجر به نشت درز بند شود. تلمبه های گریس می توانند سطح فوق العاده بالایی از فشار را تولید کنند و موجب آسیب رسانی بالا شوند. به طور مشابه، هنگامی که چربی خشک می شود، فشار روانکاری اضافی می تواند موجب آسیب بیشتر به بلبرینگ ها  شود.

2. روانکاری محدود

کمبود روان کننده ها یکی از ساده ترین مسائل به نظر می رسد. قطعه هایی که به درستی نگهداری نمی شوند، در کوتاه مدت دچار خرابی می شوند. به طور معمول، گرمای بیش از حد و صدای زیاد نمایانگر نیاز به روانکاری بوده و عدم توجه به این موضوع در محیط های پر سر و صدا، موجب خرابی و شکستگی قطعه خواهد شد.

3. استفاده از روانکار نادرست

انتخاب روانکار مناسب بسیار پر اهمیت بوده و استفاده از روانکار غلط منجر به خرابی قطعه شده و حتی ضمانت نامۀ دستگاه ها را می تواند از بین ببرد. تولید کنندگان ماشین آلات  معمولا نوع خاصی از روان کننده ها را برای هر دستگاه پیشنهاد می کنند و این دستورالعمل ها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

4. مخلوط کرن روانکارها با هم

همه روان کننده ها برابر نیستند در حقیقت، مخلوط کردن نوع غلط روان کننده با هم می تواند به همان اندازه آسیب  رسان باشد و نقش روان کننده ها را نداشته باشند و با توجه به تحقیقات ،مخلوط کردن مواد روانکاری مصنوعی و مواد معدنی می تواند باعث مشکلات عمده، همچنین منجر به نشت و شکست کامل قطعه شود. هنگامی که روان کننده های اشتباه با هم ترکیب می شوند، آنها از درز بند ها خارج شده و به بیرون نشت کنند و باعث شکستگی شوند چنین مشکلاتی منجر به افزایش هزینه ها می شود. زمانی که یک ضخیم کنندۀ غلط و ناسازگار به گریس اضافه می شود مخلوطی را ایجاد می کند که می تواند  برای بسیاری از دستگاه ها پایدار و نامناسب باشد.

5. روان کننده های آلوده

یکی از علل های اصلی کاهش تحمل قطعه و شکستگی زود هنگام ،آلوده بودن روان کننده ها می باشد. نه تنها گریس های آلوده به دستگاه آسیب می رسانند، بلکه تمیز کردن آن ها نیز می تواند هزینۀ زیادی داشته باشد. درک چگونگی و چرا آلودگی رخ می دهد اولین گام برای جلوگیری از شکست های زود هنگام  قطعه می باشد. به عنوان مثال، آلودگی ممکن است از ذرات موجود در هوا، خاک های خارج از مرکز یا از عوامل در داخل دستگاه باشد.

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact