شرکت آرسس

برینگ های سرامیکی (Hybrid Bearing)

برینگ های سرامیکی (Hybrid Bearing)

برینگ های Hybrid برینگ های  سرامیکی ترکیبی است که با تکنولوزی روز دنیا پیش رفته است .در جدول زیر چندین ویژگی معمول برینگ های Hybrid به نمایش گذاشته شده است.

بلبرینگ های سرامیکی فواید بسیاری دارند که موجب گشته یک مجموعه ایی جدا از برینگ های فولادی به خود اختصاص دهند که در مورد فواید و معایب آن توضیحاتی در اختیار دوستان قرار داده میشود.

فواید:

قابلیت افزایش سرعت:

تراکم نیترید سیلیکون 58% کمتر از برینگ های فولادی بوده که این قابلیت سرعت را از 20 تا 50% افزایش میدهد.

طول عمر بیشتر:

نیترید سیلیکون به طور معمول 2 برابر سختر از برینگ های فولادی هستند و این عمل موجب میشود توپ های سرامیکی در سطح روان تر حرکت کنند و باعث طول عمر بیشتر برینگ گردد.

قابلیت تحمل دمای غیر متعارف:

به دلیل پایین بودن ضریب انبساط حرارتی نیترید سیلیکون قابلیت تحمل دمای بسیار پایین (-273 درجه) را دارد و همچنین باید متذکر شد یاطاقان های ترکیبی به دلیل ساخت و ساز کامل و آلیاژهای تخصصی دمای بالا مانند BG قابلیت تحمل حرارت 482 +درجه سانتیگراد را  نیز دارد.

  • حداقل زمان مورد نیاز جهت راه اندازی
  •  مقاوم در برابر خوردگی
  • عدم نیاز به روانکاری
  • عایق برق

 معایب:

کاهش ظرفیت بار استاتیک:

با توجه به ویژگی شکننده بودن مواد سرامیکی ظرفیت بار استاتیکی این نوع برینگ ها حدود 30% از فولاد معمولی پایین تر میباشد ولی در مورد بار رتبه پویا یکسان هستند.

دسترسی محدود:

یاتاقان های ترکیبی به این دلیل که زنجیره ی تامین آن ها محدود میباشد، خاص هستند. این مطلب باعث میشود که منبع قابل اعتماد با سرمایه گزاری بزرگ و با کیفیت برای تامین این برینگ ها مورد توجه قرار گیرد.

حساس به کیفیت:

سرامیک یک ماده شکننده بوده و در نتیجه نسبت به ترک، معایب و آلودگی محیط تولید بسیار حساس میباشد. تولید گلوله های سرامیکی نیاز به تخصص فنی و کنترل کیفیت بسیار دقیق دارد و باید توجه داشت  برای جلوگیری از نارسایی زودرس این نوع برینگ ها از منابع معتبر تهیه گردد.

افزایش هزینه:

یاطاقان های ترکیبی به مراتب گرانتر از یاطاقان های فولادی میباشند که این امر موجب میشود از لحاظ قیمتی قابل رقابت نباشند (به یاد داشته باشید کیفیت بالا و تخصص فنی با قیمت سازگاری ندارد)

 


اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact