خزش پدیده ای است که از شل یا لق بودن سطح بیرونی کنس داخلی و خارجی بلبرینگ در اتصال با شفت حاصل می شود و به عبارت دیگر در آن حلقه داخلی یا بیرونی در هنگام کار دچار چرخش می شود. این پدیده موجب بالا رفتن دما و میزان ارتعاش در بلبرینگ شده و دقت عملکرد آن را کاهش می دهد.علاوه بر این موارد، بروز خزش در یک بلبرینگ موجب ایجاد آسیب های مختلفی مانند سایش، تغییر رنگ و خراشیدن سطح آن میشود و در نهایت عمر بلبرینگ را کاهش می دهد.
خزش معمولاً به دلیل تداخل ناکافی در هنگام نصب بلبرینگ ایجاد می شود، بنابراین با داشتن اطلاعات مناسب در خصوص روش های صحیح نصب بلبرینگ و استفاده عملی از این روش ها، میتوان از وقوع این پدیده مخرب پیش گیری نمود. همچنین باید تداخل لازم برای حلقه ای که بار چرخشی را دریافت می کند، ایجاد شود. به طور معمول، تداخل برای حلقه ای که بار استاتیکی دریافت می کن ارائه نمی شود. با این حال، هنگام استفاده از بلبرینگ برای کاربردهایی که در معرض ارتعاش شدید هستند، توصیه می شود از یک تداخل برای هر دو حلقه داخلی و خارجی استفاده شود.