شرکت آرسس

مزایای بلبرینگ ها و بوش های پلیمری

بلبرینگ ها و بوش های پلیمری



امروزه مدل های مختلفی از بلبرینگ ها و بوش ها در بازار وجود دارد که از نمونه های آن می توان به بلبرینگ های پلیمری یا ترکیبی اشاره کرد. در این بخش مروری سریع بر بلبرینگ های پلیمری و کاربردشان داریم و همچنین به مقایسه عملکرد آنان با دیگر بوش ها و بلبرینگ ها می پردازیم.

انواع بوش ها و بلبرینگ های پلیمری:

از نمونه بوش هایی که طراحی شده است می توان به PTFE اشاره کرد که  پشت فلزی می باشد و با لایه ای از برنز زینترو پلیمر پوشانده شده است. همچنین بوش هایی وجود دارد که ترکیبی از پلیمر و فیبر شیشه ای می باشد که باعث کاهش اصطکاک و تسهیل در روانکاری می شوند.

مزایای بلبرینگ های پلیمری:

بوش های پلیمری عموما ترکیبی می باشند و این در صورتی است که دیگر بوش ها این خاصیت را ندارند. برای مثال: بوش های پشت فلزی باعث استحکام، سختی، و دوام می شوند اما این بوش ها در خودش خواص تروبیولوژیکی ندارد که بتواند به عنوان یک بوش کاربردی عمل کند.

  • استحکام، دوام و اصطکاک کم

هنگامی که یک بوش پشت فلزی با  PTFE یا POM  ترکیب بشود، به علت اصطکاک کمی که مواد پلیمر دارند  استحکام و دوامش بیشتر می شود. از طرفی بوش های PTFE پلیمری اگر با لایه ای از فلز پوشش داده شوند با مسائلی مانند: زنگ زدگی و واکنش های شیمیایی ناگهانی همراه خواهند بود.

  • بیشتر بلبرینگ های پلیمری نیازی به روانکاری ندارند

بلبرینگ ها می توانند به گونه ای طراحی بشوند که نیازی به روانکاری نداشته باشند. بلبرینگ های معمولی برای آن دسته از متقاضیانی که نسبت به آلودگی و کثیفی گریس کاری حساسیت دارند مشکل ساز می شوند، اما بلبرینگ های پلیمری با طراحی ای درست و بی عیب و نقصی که دارند می توانند اصطکاک را به طرز قابل توجهی کاهش داده و نیز از شکستگی شیارهای بلبرینگ و بوش جلوگیری نمایند. 

  • استحکام ابعادی

از دیگر مزیت های این بلبرینگ ها ثبات و استحکام ابعادی می باشد. بعضی پلیمرها  به طور خاصی نسبت به تغییرات ابعادی حساس می باشند که این حساسیت خود را با جذب آب و همینطور واکنش به تغییرات دمایی نشان می دهند.  با استفاده از بلبرینگ های ترکیبی می توان از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

انتخاب بوش ها و بلبرینگ های پلیمری:

هنگامی که نوبت به انتخاب بوش و بلبرینگ برای یک دستگاه حساس می رسد، بی شک بلبرینگ ها و بوش های پلیمری در اولویت هستند. این بیرینگ های ترکیبی ممکن است از فلز دارای پوشش پلیمر تشکیل شده باشند و یا دارای پوشش فیبری ماتریکس باشند. بلبرینگ های ترکیبی دارای انواع بسیاری می باشد و از مهمترین مزیت های آنان می توان به موارد زیر اشاده کرد:

  • با دوام هستند
  • دارای استحکام می باشند
  • نیازی به روانکاری ندارند
  • باعث کاهش اصطکاک می شوند
     
  
اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact