شرکت آرسس

روش های نگهداری از انواع بیرینگ ها

روش های نگهداری از انواع بیرینگ ها

نگهداری از دستگاه های تولیدی به محض راه انداختنشان باید انجام بشود و این امری بسیار مهم می باشد زیرا ازکار افتادگی و خرابی ناگهانی یک دستگاه می تواند ضربه و خسارات زیادی را به تولیدات شما وارد کند و یا حتی مستقیما منافع و سود کاری شما را تحت الشعاع قرار بدهد.

طبق مطالعات انجام شده، 59 درصد از مهندسان، مدیران و دیگر متخصصان تولید بر این باورند، برای نگهداری دستگاه های تولیدیشان بیشتر از 20 ساعت در هفته وقت باید صرف شود. متخصصان راه کارها و شیوه های متفاوتی را برای این امر به کار می گیرند که در اینجا با دو شیوه متفاوت و مجزا برای نگهداری بیرینگ ها آشنا می شویم:

  • نگهداری دوره ای
  • نگهداری بعد از خرابی

نگهداری دوره ای

تجهیزات و دستگاه های کارخانه ی شما به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی می شوند. در حقیقت متخصصان، 45 درصد از خرابی و از کارافتادگی ناگهانی دستگاه ها را به خاطر کهنگی آن ها می دانند. نگهداری دوره ای به منظور جلوگیری و پیشگیری از خرابی و فرسودگی دستگاه ها می باشد. پاکسازی، رسیدگی و نگهداری دستگاه ها به سالم ماندن آن ها کمک زیادی می کند و همچنین یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای نگهداری از ماشین آلات کارخانه می تواند رونق زیادی به کسب و کار شما ببخشد و به جای اینکه هر روز با مشکلی جدید رو به رو شوید می توانید کنترل بیشتری بر روی زمان تلف شده به هنگام خرابی دستگاه ها داشته باشید. در نتیجه، با پاکسازی و روانکاری به موقع دستگاه ها از خرابی آن ها جلوگیری به عمل آورید.

نشانه های خرابی و نقص در دستگاه های تولیدی:

  • لرزش بیش از اندازه
  • داغ کردن بیش از حد
  • نشت بخار، هوا و گاز
  • وجود آلودگی و کثیفی
  • عدم توازن در برق رسانی

نگهداری بعد از خرابی

این نوع روش را خیلی نمی توان یک راه کار در نظر گرفت زیرا تا زمانی که یک وسیله به طور کامل از کار نیفتد نمی شود آن را اعمال کرد. علاوه بر این، این شیوه خیلی مقرون به صرفه نمی باشد زیرا کمتر کارخانه ای وجود دارد که توان پرداخت هزینه ی خرابی کامل یک دستگاه را داشته باشد در این صورت می توان گفت این شیوه روش مناسبی برای خرابی برخی قطعات مانند بلبرینگ ها نمی باشد.

کاهش زمان از کارافتادگی دستگاه ها و نگهداری درست از آن ها با استفاده از بیرینگ های با کیفیت

یکی از راه هایی که زمان نگهداری از دستگاه ها را کاهش می دهد، به کار بردن بیرینگ هایی با کیفیت می باشد. بیرینگ های با کیفیت و سالم  سرعت دستگاه ها و ماشین آلات شما را افزایش می دهند و این در حالی است که قطعات نامناسب و بی کیفیت باعث کندی دستگاه ها می شوند.

 

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact