شرکت آرسس

شناخت بلبرینگ های تقلبی

شناخت بلبرینگ های تقلبی

بلبرینگ ها قلب صنعت محسوب می شوند و مانند بسیاری از مؤلفه های تولید انبوه، آن ها به طور مداوم در معرض کپی و جعل قرار می گیرند. اکنون نیز به دلیل افزایش قیمت قطعات، بلبرینگ های تقلبی بیشتری تولید و به بازار عرضه می شود. چندین سال است که ما تکنیک های جعلی و پیچیده تقلبی را مشاهده می کنیم که نشان می دهد تشخیص قطعات تقلبی با چشم غیر مسلح تقریبا غیرممکن است.

همه نوع سایز بلبرینگ های تقلبی، به ویژه در بازار های قطعات یدکی و در کشورهایی که واردات به سختی انجام می شود به تعداد زیادی تولید می شوند و کاربران به دلیل عدم دسترسی به بلبرینگ های اصلی و عدم اطلاعات لازم جهت تشخیص بلبرینگ های اصل ناچار به خرید بلبرینگ تقلبی می شوند و در نهایت موجب آسیب رسیدن به دستگاه مصرف کننده خواهد شد.

یکی از خطرات استفاده از بلبرینگ های تقلبی کاهش ایمنی می باشد به ویژه در سیسیتم های هواپیمایی، قطار، ماشن آلات حمل و نقل و ... که روزانه تعداد زیادی از افراد از آن ها استفاده می کنند و کوچکترین نقصی در این سیستم ها موجب به خطر افتادن سلامتی کاربران می شود. همچنین استفاده از بلبرینگ های تقلبی در کارخانه ها باعث می شود ماشین آلات دقیق غیر قابل اعتماد و مستعد خرابی مستمر شوند که در نهایت هزینه های زیادی را ایجاد می کند.

مواردی که هنگام خرید بلبرینگ ها باید به آن ها توجه شود عبارت است از :

1. جعبه و بسته بندی ظاهری: هر چقدر هم که تلاش شده باشد که بسته بندی و جعبه بلبرینگ تقلبی شبیه نمونه بلبرینگ اصلی باشد اما در نهایت با هم تفاوت هایی دارد برای تشخیص این تفاوت به رنگ بسته بندی و شکل جعبه به خوبی دقت کنید.

2. نوع فونت روی جعبه و حک روی بلبرینگ: هر شرکت تولید کننده بلبرینگ برای نوشتن شماره فنی روی بلبرینگ از فوت مخصوص و خاص خود استفاده میکند و اندازه و نوع فونت مهم است با توجه به این فونت میتوان تا میزان زیادی به اصلی بودن و تقلبی بودن بلبرینگ پی برد.

3. کشور سازنده: شرکت هایی مثل شرکت SKF و FAG بلبرینگ های تولیدی خود را با توجه به شماره فنی های تولید شده در کشور های مختلفی تولید میکنند و برای مثال اگر بلبرینگ  608-ZZرا در ایتالیا تولید کنند (که معمولا اینطور است) و شما بلبرینگ 608-ZZ را خریداری کنید که ساخت آلمان باشد قطعا تقلبی است.

4. توجه به کاتالوگ: به کاتالوگ مراجعه کنید و کد ها را چک کنید شما باید دقیقا همان کدی که توی کاتالوگ نوشته شده است را روی بلبرینگ و جعبه بلبرینگ ببینید. 

5. قیمت بلبرینگ : بهتر است قیمت هایی که نیاز داریم را به صورت یورویی و دلاری از سایت های خارجی چک کنید و با قیمت روز دلار و یورو همینطور با اضافه کردن هزینه های حمل و نقل و انبار داری و سود فروشنده بسنجید که بلبرینگ مد نظرتان تقریبا باید چه محدوده قیمتی داشته باشد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که گاهی فروشندگان تقلبی به دلیل برطرف کردن این شک و شبه قیمت بالایی را به دلیل برطرف کردن این شک و شبه خریداران اعلام می کنند. 

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact