شرکت آرسس

پنج گام برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ

پنج گام برای جلوگیری از خرابی بلبرینگ 

بلبرینگ ها ممکن است کوچک باشند، اما نقش ارزشمندی در عملکرد ماشین آلات صنعتی دارند و عواملی از جمله : روانکاری نامناسب، آلودگی، خوردگی، بار بیش از حد و جابجایی و نصب نامناسب همگی از دلایل اصلی خرابی بلبرینگ ها می باشند. در این مقاله پنج گام برای جلوگیری از این دسته مشکلات را برای شما بیان می کنیم.

1.از جابجایی، نصب و ذخیره سازی نامناسب خودداری کنید.

بلبرینگ ها باید به صورت افقی در بسته بندی اصلی خود در محیطی تمیز، خشک و دمای اتاق نگهداری شوند. هنگامی که روکش بلبرینگ ها زودتر از موعد برداشته شود، این امر می تواند آن ها را در معرض خوردگی یا آلودگی قرار دهد. همچنین بلبرینگ ها می ‌توانند لرزش مضر را به دلیل عملکرد روزانه تأسیسات تجربه کنند، بنابراین مهم است که آن ها را در منطقه ‌ای که در معرض ارتعاش قرار نمی ‌گیرند، نگهداری کنید. علاوه بر این، هنگام جابجایی و نصب بلبرینگ ها باید از تجهیزات مناسب استفاده شود. ابزارهایی که برای استفاده در فرآیند نصب و جداسازی بلبرینگ تخصصی نیستند، می توانند باعث آسیب، فرورفتگی و سایش آن ها شوند.

2.از گذاشتن بار بیش از حد توان بلبرینگ خودداری کنید.

بارهای نامناسب باعث افزایش خستگی و خرابی بلبرینگ ها می شود و هرچه بار بیش از توان بلبرینگ بیشتر باشد، عمر بلبرینگ کمتر و همچنین دچار سایش زودرس می شود.

3.از آلودگی خودداری کنید.

آلودگی به شکل گرد و غبار یا کثیفی اگر وارد بلبرینگ شود مشکل ساز می شود بنابراین، انتخاب درپوشی مناسب که از ورود این ذرات خارجی به بلبرینگ جلوگیری کند و روانکاری را در داخل نگه دارد بسیار مهم است.

4.خوردگی را محدود کنید.

خوردگی عمدتاً زمانی اتفاق می افتد که بلبرینگ ها در معرض آب یا مایعات خورنده بیشتری قرار گرفته باشند. پوشیدن دستکش تضمین می کند که تعریق یا مایعات دیگر بر خوردگی بلبرینگ تأثیر نمی گذارد.

5. از روانکاری صحیح برای بلبرینگ استفاده کنید.

روانکاری استاندارد سهم خود را در کاهش اصطکاک و اتلاف گرما انجام می دهد. مثلا اگر مقدار گریس کافی نباشد، اصطکاک، بلبرینگ‌ را فرسوده می‌کند. در مقابل، اگر بلبرینگ ها بیش از حد با گریس پر شوند، گرما نمی تواند دفع شود و باعث گرم شدن بیش از حد بلبرینگ و در نهایت خرابی آن می شود.

اطلاعات تماس 02177611903 02177618554 02177618454 02177613604 09905750992

@RcesIndustry

Info@rces.ir
contact